Het traject

Hoe gaat het in zijn werk?

Focus bepalen

Op het moment dat je besluit een traject te starten beginnen we die door het stellen van doelen. We bepalen waar je nu staat en waar jij aan wilt werken. Voor mij is het heel belangrijk dat je een hulpvraag hebt om mee aan de slag te kunnen. Ook voor kinderen geldt dat zij zelf ook een hulpvraag moeten hebben, anders ga ik eerst aan de slag met ouders.

Kwaliteiten inzichtelijk krijgen

Vervolgens gaan we onderzoeken welke kwaliteiten jij al bezit, zodat we kunnen zien hoe we deze kunnen inzetten bij jouw uitdaging.  Hoe we dat doen is bij ieder mens iedere keer verschillend.
Bij de een gaat het om aanleren van vaardigheden waardoor je jouw schatkist kan vullen. Bij de ander ligt de nadruk om het leren ombuigen van gedrag of blokkades. Terwijl het bij weer een ander veel meer om het basisfundament gaat en leren voelen en woorden geven aan emoties. Wat ik wel bij iedereen doe is vooral veel DOEN en ERVAREN. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je op die manier meer leert dan dat we er alleen maar over praten. Vandaar dat ik vaak ook veel creatieve werkvormen zoals spel of tekentherapie, of andere werkvormen gebruik waarbij je meer je onbewuste aanspreekt en eventueel in combinatie met werken met dieren. We kiezen datgeen wat bij jou past, waarin jij de meeste handvatten gaat krijgen. (voor meer informatie over de werkvormen zie FAQ)

Ouders worden betrokken in het proces

Als ouder wordt je nauw betrokken in dit proces omdat het kind nooit alleen is. Je maakt altijd onderdeel uit van een systeem en bent daar onlosmakend mee verbonden. De eerste twee sessies
ben je als ouder aanwezig. Daarna is een van de ouders altijd aanwezig bij het begin en het einde van de sessie en mag het kind bepalen of ouders erbij blijven of in de wachtruimte wachten.

Ik nodig je als ouder ook twee keer apart uit voor een gesprek. Dit om een stukje voorlichting te geven maar ook om te onderzoeken waar bij jullie de knelpunten liggen. In geval van gescheiden ouders stemmen we af hoe we dit aanpakken.

Ditzelfde geldt ook voor afstemming met school. Het is soms wenselijk dat er nauw wordt samengewerkt met school om de aangereikte handvatten ook daar aan te kunnen passen. Een gesprek met of op school is dus ook mogelijk.

Kwaliteiten inzichtelijk krijgen

Vervolgens gaan we onderzoeken welke kwaliteiten jij zal bezit, zodat we kunnen zien hoe we deze kunnen inzetten bij jouw uitdaging.  Hoe we dat doen is bij ieder mens iedere keer verschillend.
Bij de een gaat het om aanleren van vaardigheden waardoor je jouw schatkist kan vullen. Bij de ander ligt de nadruk om het leren ombuigen van gedrag of blokkades. Terwijl het bij weer een ander veel meer om het basisfundament gaat en leren voelen en woorden geven aan emoties. Wat ik wel bij iedereen doe is vooral veel DOEN en ERVAREN. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je op die manier meer leert dan dat we er alleen maar over praten. Vandaar dat ik vaak ook veel creatieve werkvormen zoals spel of tekentherapie, of andere werkvormen waarbij je meer je onbewuste aanspreekt en eventueel in combinatie met werken met dieren. We kiezen datgeen wat bij jou past, waarin jij de meeste handvatten gaat krijgen. (voor meer informatie over de werkvormen zie FAQ)

Tarieven

Intake* €25,-
Consult 1 uur €98
Consult 1,5 uur €128,-
Telefonisch overleg /
Skype / Facetime
€30,- per half uur

De kosten voor het consult worden door de meeste zorgverzekeraars gedeeltelijk vergoed. Om te zien welke vergoeding er voor jou geldt, kun je het beste contact opnemen met je zorgverzekeraar. Ik word vergoed via beroepsvereniging NBVH / RBCZ vanuit het aanvullende pakket onder de noemer alternatieve geneeswijze en sta vermeld in de zorggids.

Soms zijn er ook vergoedingen mogelijk vanuit de gemeente middels een PGB.

* de kosten van de intake worden gedoneerd aan het goede doel